dinsdag 8 maart 2011

FF een Golf jatten in Muiden

Ditmaal geen poging tot diepzinnigheid, maar een uiting van frustratie :


December 2008 kocht ik een blauwe VW Golf “Pink Floyd

Ik vind het een hele fijne auto. Hij is 5 deurs en rijdt als een zonnetje

Ooit was mijn autoradio (uit mijn VW Jetta) gestolen op de parkeerplaats van Artis en daarna durfde ik geen nieuwe meer te kopen, omdat ik bijna elke dag daar parkeerde en de aanwezigheid van junks onvermijdelijk is in Amsterdam


Maar in mijn Golf zat al een mooie nieuwe autoradio en ik genoot weer lekker van muziek tijdens het rijden over vaderland’s wegen. Totdat ook deze radio afgelopen zomer gestolen werd. Ditmaal niet in bad old Mokum, maar vlak bij mijn huis in Muiden. Een achterruit was vernield en mijn hele wagen was overhoop gehaald. Tot aan de 50 ct muntjes voor boodschappenkarretjes waren meegenomen(!), evenals mijn wegwerpaansteker (ik hoop, dat -ie in het gezicht van de nieuwe eigenaar ontploft is, uh sorry)

Reparatie door dat jolige bedrijf “CarGlass (repareert!) kostte me 70 Euro. Ook nu durfde ik geen nieuwe radio meer te kopen, omdat ik bijna elke dag hier parkeer en de aanwezigheid van autodieven ook rond mijn huis blijkbaar onvermijdelijk is geworden...

En inderdaad, vannacht waren er weer duistere figuren op pad om andermans zaken te vernielen of te stelen, autoradio aanwezig of niet. Ditmaal lagen al mijn spullen rond mijn auto, mijn jas, mijn doorzochte sporttas en andere dingen. Mijn raam stond open en in de auto was ook alles overhoop gehaald. De inhoud van mijn dashboardkastje lag op de stoelen en weer waren mijn muntjes en aansteker gestolen. Zelfs de wanten uit mijn jas en een mutsje waren uit mijn zakken gehaald. Zielepoten! ^$%#@&


Toen ik met Jolanda later naar de sportschool wilde gaan, ontdekte ik, dat mijn sleutel niet meer in het contactslot ging. Er stak een stuk afgebroken staal uit; waarschijnlijk van een zakmes. Deze amateurs, dachten net als in de film op deze manier wel even mijn auto te kunnen starten. Nadat ik het stuk staal met moeite verwijderd had, bleek mijn slot niet meer te gebruiken. Geen sportschool de komende dagen, geen boodschappen doen en een gloeiende koppijn door mijn ergernis en opwinding


Een wagen van BergNet kwam om mijn auto weg te brengen naar een garage. Dat viel nog niet mee, omdat het stuurslot ook niet meer te bedienen was. De uiterste vrolijke berger, die zichzelf tegen zijn dagelijkse portie ellende beschermde door wel in een heeeeel goede stemming te zijn, koppelde zijn trekhaak aan mijn rechter wielophanging (ja, ook lekker!) en sleepte mijn dierbare vehikel met schuinstaande voorwielen zijn oprijplaten op om hem in Weesp bij een garage af te leveren. Nu maar afwachten, wat hier weer de kosten van zullen zijn…duur hoor, autorijden

F*****ck Europe

Waarom vertel ik dit allemaal aan jullie? Ik wordt erg triest van het feit, dat ik moet accepteren, dat er ‘s nachts ongure types in mijn mooie buurt rondzwerven op zoek naar onbenullige snuisterijen enerzijds en VW Golfs om te pikken anderzijds. Want de Golf schijnt echt een gewild object te zijn (zie link) voor lieden uit Oost Europese landen (zie filmpje hieronder), die in het kader van één groot gezellig Europa onze grenzen tegenwoordig moeiteloos passeren om hier hun buit op te halen.
Hoe ik over Europa denk, zal ik jullie besparen, want anders lees je nooit meer een blog van me. Maar het idee, dat er, terwijl je ligt te slapen, 30 meter verderop in alle rust hard gewerkt wordt om je auto te jatten (WIE dat ook mogen zijn), vind ik onverdraaglijk en haalt het slechtste in mij boven

Volgens onze wijkagent (we hebben er wel twee! Alleen zie je ze nooit allebei tegelijk) verlaten klerelijers uit een vrijgeworden land, dat begint met een „R” even de A1 om Muiden te „doen”. Hun werkwijze wijst hier wel op, want als het niet zo klote was, zou je ze kruimeldieven noemen.
Ik kan dat allemaal natuurlijk nooit bewijzen, maar ik ben er in ieder geval wel van overtuigd, dat deze lui nooit gepakt zullen worden, ondanks mijn brave aangifte (waar doe je dat voor?)

Wat is hiervoor de oplossing? Verhuizen? DAF gaan rijden? Misschien moet ik maar gewoon niet meer parkeren…shit

Als je me al te zuur vindt en me tegenspreekt, dat er ergere dingen in de wereld gebeuren, dan heb je nog gelijk ook. En ik ben ook zeker niet het enige slachtoffer, maar…


„Hier wordt ik niet goed van" (uitspraak Sjef van Oekel, jaren ’70)

Now, I need a drink!!! ...maar daar was ik net vanaf :-/

Willem Kroon

NB, schot voor de boeg op mogelijke opmerkingen :

Ja! Ik wil 380 Volt op de deuren zetten
Ja! Ik wil de daders zwaar en dubbel straffen (en ja, ik wil dat zelf doen)
Nee! „Ze” hoeven niet allemaal terug…alleen de smeerlappen!

Link :
Diefstal Volkswagens in Nederland met 75% gestegen
 
 

Reactie op FaceBook 1
Reactie op FaceBook 2
 
 

Hoe gaan autodieven te werk?
 

1 opmerking:

  1. Hallo Willem,

    Wat verschrikkelijk irritant dat je niet eens meer met een gerust hart je auto kan achterlaten. Zoals je misschien wel weet heb ik een Opel Kadett die ook heel makkelijk te slopen en te jatten is.
    Ik heb dan ook een startonderbreker en een beest van een stuurslot in die auto zitten, het is niet alleen vervelend dat mensen niet van je auto af kunnen blijven, maar ermee rijden word ook iedere keer zo´n ritueel als je al die beveiliging eraf moet gaan halen er er weer op zetten.

    ik ben mijn auto een keer twee weken kwijt geweest waarvan ik niet weet waat deze allemaal geweest is. Inmiddels heeft iemand al een keer zijn auto in mijn achterdeur geparkeerd en met de drie oktoberfeesten hebben ze de antenne van de auto gesloopt.

    Op zo´n manier word het frustrerend om een auto te hebben als je die constant moet verdedigen.

    Onlangs heb ik iets meegemaakt wat ik wel opvallend vond op het gebied van mensen die dit soort dingen meestal doen. Ik heb laatst een Volvo 740 gekocht en ik was ermee bezig, de kofferklep stond open en ik was achter de auto bezig aan de stoepkant. Toen hoorde ik stemmen, ik keek en ik zag dat er twee marokaantjes stonden te kijken naar de Volvo en tegen elkaar zeiden; mooie volvo, die kunnen we ook wel doen. Ze hadden niet door dat ik achter de auto zat. Uiteindelijk besloten ze om toch maar weer hun weg te vervolgen.

    (wat ze niet weten is dat ik die auto min of meer waardeloos heb gemaakt door hem te gaan verbouwen tot mad max auto voor Fase 3 larp)

    Ik kan zo kwaad worden om het feit dat mensen maar niet van andermans spullen af kunnen blijven. Je zou het beste gewoon je deuren open kunnen laten en weer een radio met cassette bandjes kunnen instaleren.

    Sterkte met je auto en ik hoop dat het je niet teveel gaat kosten.

    BeantwoordenVerwijderen