woensdag 12 februari 2020

Cafe Eik en Linde

*** Werkplekken ***


Aan de hand van Google Streetview foto's wil ik een aantal plekken beschrijven, die met mijn vroegere werk als beeldtechnicus te maken hadden.
Vanaf begin negentiger jaren tot 1 juli 2010 werkte ik vaak in Studio Plantage.
Aan de Plantage Middenlaan zat het prachtige café "Eik en Linde". Nog steeds.
Bij tv producties is het een goede gewoonte om een "laatste aflevering" van een programma te vieren met alcoholische dranken. Zo ben ik heel wat keren teut geworden bij dit cafe. Dat mis is ik wel eens, haha

Naast de kroeg staat de gevel van de vroegere Stadsschouwburg. Dat is het enige, dat is overgebleven van het theater van waaruit Joden weggevoerd werden in de oorlog.

Voor de deur stopte altijd Tram 9, maar of dat nóg zo is?

Willem Kroon, Muiden, 13 januari ©2020.

Link naar FB reacties




Ik stel jullie reacties zeer op prijs, maar hier reageren mislukt meestal.
Stuur eventueel je reactie naar willemkro@gmail.com :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten