dinsdag 18 juli 2017

Persoonlijke leeftijd.




Ooit hoorde ik over een boek, dat ging over je zogenaamde "persoonlijke leeftijd".
Dat boek heb ik nooit gelezen en wie de schrijver was, weet ik ook niet.

Maar het heeft mij altijd aangesproken.
Het idee is, dat iedereen een voorkeur zou hebben voor een bepaalde leeftijd. Eentje waar je je prettig bij voelt; die echt bij je past.

Zo is dat bij bij mij 25.
Ik had die leeftijd in 1980. Ik ging voor het eerst op mezelf wonen en had net drie lange, moeizame, relaties achter de rug. Ik was blij, dat ik mijn eigen huisje had (splinternieuw in de Broshuizen) en was eindelijk vrij man. Geen dames meer, die mij opeisten en wilden veranderen, haha.
Het was een mooie tijd, begin jaren '80. Sex, drugs & Rock 'n Roll ;-)

Ik heb in de jaren veel mensen verteld over die persoonlijke leeftijd en vroeg hen in de kroeg naar hun voorkeur. Bijna altijd kreeg ik een serieus antwoord. De meesten noemden nostalgisch een leeftijd in het verleden; maar er was was ook een jongen die 36 noemde, terwijl hij dat nog lang niet was.

De antwoorden lagen behoorlijk ver uit elkaar. Niet iedereen wilde bijvoorbeeld weer 18 zijn. Kennelijk is die voorkeur voor een leeftijd heel persoonlijk.
Wat is jouw ideale leeftijd? :-)

Willem Kroon, Muiden, 18 juli 2017.


Ik stel jullie reacties zeer op prijs, maar hier reageren mislukt meestal.
Stuur eventueel je reactie naar willemkro@gmail.com :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten