dinsdag 18 augustus 2015

Brand in je GSM




We hebben inmiddels allemaal wel een portable telefoon in ons bezit. Of dat nu mét of zonder Internet is, ze hebben allemaal een accu (batterij) nodig.

Accu's zijn eigenlijk rare uitvindingen. Ze kunnen heel veel energie opslaan, maar ze kunnen ook intern een kortsluiting krijgen. Dan wordt alle energie in 1 keer opgestookt en dat gaat met veel warmte-ontwikkeling gepaard.

Ikzelf leg mijn GSM wel eens naast me in bed en gebruik hem dan als wekker.
Maar dat ga ik niet meer doen.

De batterij van je telefoontje kan elk moment van de dag kapotgaan, of je hem nu aan het opladen bent of niet. Als hij in de brand vliegt en je ligt ernaast te slapen, dan zou dat wel eens heel naar af kunnen lopen.

Het klinkt misschien gek, maar leg, als het niet anders kan, je telefoon op een onbrandbare ondergrond, zoals een bord, dan kan het eventuele fikkie zich in ieder geval niet verder verspreiden.

Ik wil geen paniek schoppen en de kans, dat je het meemaakt is erg klein, maar toch, weest gewaarschuwd.


Overigens… :
 Je GSM onder je kussen leggen is sowieso geen goed idee.

De zend/ontvanger van je toestel zoekt voortdurend naar de antennemast, die het dichtst bij staat. Als de mast zich relatief ver weg bevindt, gaat hij zijn zendvermogen opschroeven. Deze straling gaat ook door je kostbare hoofd heen…

Het is niet bewezen, dat deze straling gevaarlijk is, maar het lijkt me niet gezond. Wie weet gaat je brein wel een beetje koken, hahaha.

(en daar zou IK nu slapeloosheid van krijgen),

Willem Kroon, 18 augustus 2015.


*** Link 1: Lees meer over de techniek

*** Link 2: Lees ervaringen van anderen op FaceBook

Ik stel jullie reacties zeer op prijs, maar hier reageren mislukt meestal. Stuur eventueel je commentaar naar willemkro@gmail.com :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten