zaterdag 2 maart 2019

2 keer naar Lemmer

Ik hoef geen moderne auto met allerlei digitale gimmicks.
Al die computergestuurde gadgets kunnen alleen maar kapot.
Maar toen ik mijn (inmiddels 25 jaar oude) VW Golf kocht, zat er wel zo'n afstands-bedieninkje bij om de de deuren centraal te ontgrendelen. Dat had voor mij dus niet gehoeven, maar a lá..je went er ook wel weer aan.
Na al die jaren is het gat uitgelubberd en heb ik het kleinoodje altijd los in mijn zak zitten.
Ook de schakelaars zijn gaar, maar ga maar eens een andere zoeken voor zo'n ouwe kar.

Mijn contactsleutel, (een echte ijzeren, weet je nog?) past niet op mijn deursloten. Na een inbraak kreeg mijn wagen een nieuw contactslot en de daarbij horende sleutel. De originele deursleutel heb ik nooit gehad. Ik ben dus compleet afhankelijk van dat (ik noem het maar) "zendertje" om mijn deuren te ontgrendelen.

Twee dagen geleden ging ik met vrienden naar Lemmer, Friesland. Ik reed mee met Wouter, dat vonden we gezelliger. Na het bezoek aan het prachtige Wouda-gemaal, dronken we nog even wat in de stad. Het was erg lekker februariweer en Lemmer is mooi. We zaten aan een grote tafel bij het water, bij Brasserie No. 14. We onthielden die naam, omdat ons opviel, dat veel zaken in Lemmer hun huisnummer in de naam van de zaak hebben staan…

Toen ik 's avonds terug naar Muiden wilde rijden bleek mijn zendertje niet meer in mijn linkerzak te zitten. Als amateur-autist zitten mijn spullen allemaal altijd op dezelfde plek, dus verder hoefde ik niet te zoeken (wat ik natuurlijk wél deed).
Daar zit ook altijd mijn portemonnee en daar is het fout gegaan. Bij het geld pakken moet dat ding eruit gedonderd zijn! Grrrrr!@#$%^& Wat nu?


Ik belde 's avonds laat de ANWB, die snel en vakkundig mijn auto open brak.
Daarna belden mijn vriendinnen de Brasserie. Je weet maar nooit..Ik geloofde er niet in, maar een kelner ging bij de grote tafel kijken en ja hoor!!…Hij vond het apparaatje :-) :-)
Mooi, maar dat hield wel in, dat ik nog een keer naar Lemmer moest. Maar goed, dat had ik er wel voor over. Zonder dat stukje speelgoed had ik nieuwe sloten voor mijn Golf moeten kopen…dat was een total loss geweest!

Jolanda en ik reden weer naar de provincie met de pompeblêden, kochten een leuk bloemstukje voor ober Valentijn en reden tevreden weer terug naar 't Gooi :-)



Ja, ik heb mijn lesje weer geleerd….Blaaaaah!

Willem Kroon, Muiden, 1 maart ©2019.

*** Link: Brasserie No. 14

1 opmerking:

  1. Ik vocht met mijn vriend en hij maakte het uit met mij, ik maakte me zorgen over onze relatie omdat ik zo veel van mijn vriend hou en hem niet wilde verliezen, dus besloot ik een oplossing te zoeken op internet toen ik verschillende getuigenissen van mensen zag ik bedankte Lord Bubuza voor het herenigen van hun relatie, dus ik nam onmiddellijk contact op met Lord Bubuza op WhatsApp: +1 505 569 0396 en vertelde hem mijn relatieproblemen, hij reageerde en beloofde me te helpen. Hij verzekerde me dat ik de resultaten binnen 12 tot 16 uur zal zien. Ik deed wat hij me opdroeg, 15 uur later belde mijn vriend me huilend op en smeekte me om te vergeven en hem terug te accepteren. Lord Bubuza is geweldig en ik kan niet stoppen hem te bedanken. Neem contact met hem op voor hulp via WhatsApp: +1 505 569 0396 of via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen