donderdag 28 maart 2019

Ideale schoonzoon

Pretletter...ideale schoonzoon? Haha
Ik wilde als jonge jongen altijd vrijgezel blijven, maar telkens na een nachtelijke "ontmoeting" bleef ik zomaar drie jaar hangen aan een meisje. Zonder het te beseffen werd ik steeds weer geclaimd; met de sex als ruilmiddel..

Daar heb ik geen spijt van, het waren mooie en boeiende jaren.

Ik ging stappen, leerde bier drinken en sigaretjes roken en dat was voor mij wel alle ambitie, die ik op kon brengen.
Toekomstplannen? Neuh..Die heb ik nooit gehad. Nog steeds niet.

Als ik mijn werk maar niet al te naar vond, en mijn pilsje en mijn peukie kon kopen, dan was het voor mij al gauw goed.

De moeders van die mooie vriendinnen zagen niets in mij. Althans, die conclusie heb ik pas recent getrokken.
Ik zie dat helemaal voor me: moeder en dochter in de huiskamer aan tafel, al smoezend…"KInd, met die Willem kom jij nooit in een trouwjurk terecht, hoor!" "Ja, maar mama, hij vrijt zo lekker"…

"Whah! Er zijn meer eisen voor een goede echtgenoot, joh!" Maak het uit met die pretletter!"

Zó ongeveer moet het vaak gegaan zijn. Schoonmoeders hadden het nooit op mij begrepen. Leuke gozer om mee te stappen, maar niet om in het huwelijksbootje mee te gaan.

De ideale schoonzoon? Nee, zo werd IK niet gezien.


Aan al deze zaken moet ik denken als ik Sandra Ysbrandy op tv zie. Zij kookt voor Max televisie.

En was IS dat een lekker meissie!

Ze heeft een lief smoeltje, draag altijd een leuk fris jurkje (vraag dat niet aan je vrouw, die haat tegenwoordig het lopen in een jurk, hahah), heeft haar blonde haar altijd een beetje wild in een staartje zitten en ze kookt als de beste.

Zij valt bij jong EN oud in het pulletje. Welke schoonvader zou haar níet graag zien trouwen met zijn zoon?

De ideale schoonzoon….die ben IK nooit geworden, hahaha :-)


Willem Kroon, Muiden, 28 maart ©2019.

*** Link: Bekijk reacties op FaceBook...




Ik stel jullie reacties zeer op prijs, maar hier reageren mislukt meestal.
Stuur eventueel je reactie naar willemkro@gmail.com :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten